2013. június 26., szerda

"Retró" játékok

Sziasztok!

Apró közvélemény kutatást végzek...

Emlékszik még valaki arra a kis gyűjthető játékra, ami hidegre megváltoztatta a színét? Magic Baby-nek hívták, és amennyiben nevének megfelelően kisbabát ábrázolt, a pelusa változott rózsaszínre vagy kékre, így mutatva meg, hogy fiút vagy lányt sikerült kifognunk :-)





De volt belőle kutyás, macskás, sellős... legalábbis én ezeket gyűjtöttem. De ahogy a neten lévő képeket nézegettem, létezett belőle angyalka is :-)

Emlékszem, ha volt egy kis zsebpénzem, vagy ötöst hoztam haza a suliból, mindig vettem egyet. Átszaladtam a szomszéd utcában lévő papír boltba és ott zizegtettem a zacskókat, próbálva kitapogatni, hogy milyen jellegű van benne. Emlékeim szerint nem volt a csomagoláson megkülönböztetve, hogy állatos, babás vagy sellős...

Mindig nagy izgalommal töltött el :-)
Szerintem, ha kiforgatnám a pincét, még mindig találnék néhányat. Úgy tudom, hogy még a mai napig is vannak komoly gyűjtők... 

A másik úgymond "régi" játék a Süti Baba. Egy szép arcú hajas baba volt, aminek a gumiszoknyáját fel lehetett hajtani, s rátéve a kalapját egy nagy muffint kaptál :-) Nekem egy áfonya illatú lila volt.



Manapság is menőnek számít, bár elég ritka, és ahogyan utána néztem... borsos áron adják. vajon miért? Tudom, hogy a játék készítők sem tudnak nagyon új dolgokat kitalálni, így ők is a múlthoz nyúlnak, mint a divat vagy zenei szakma... de miért kell valamit tízezrekért adni csak azért, mert "retró"? Hüm? Tud erre valaki értelmes választ?

van még olyan régi játék, amit az ember lánya régen gyűjteni tudott és manapság is fel-felbukkan? A Kinder Surprise fröccsöntött figuráin kívül természetesen ;-)

5 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Igazad van Cirnyó, még azok is :-D De sajnos egyikkel sem büszkélkedhettem. Mocsicsit nagyon szerettem volna, de nem kaptam...
      Amikor Áprilisban Párommal Keszthelyen voltunk, bementünk a játék múzeumba. Ott aztán egy egész kisszobát megtöltöttek Moncsicsikkel... :-D

      Törlés
  2. Én Barbie-babákat gyűjtöttem, anyum mindig varrt meg kötött nekik klassz ruhákat:)! A gyűjteményem lemenőbb darabja egy Hawaii-Barbie volt, 1990-ben (6 évesen)* kaptam, Olaszországból hozták a keresztszüleim:)! A mai napig megvannak, szépen összerakva, remélem majd egyszer a lányom játszik velük majd:)!
    Aztán később telefonkártyát gyűjtöttünk tesómmal, most takarítottuk a víkend házunkat, megtaláltuk őket:)
    Sütibabám sose volt, nem szerettem az illatát, színváltós figurám nem volt, talán 1-2, drágának találtam( már akkor is a tudatos költekező voltam:P), inkább lenyúltam tesóm színváltós autóit és azokat nyomtam hideg-meleg víz alá:D!
    Sophie

    *pfff...most lebuktattam magam, milyen öreg vagyok:P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbie-babáim nekem is voltak, bár én nem vigyáztam rájuk annyira sajnos. Én a legtöbbel a fürdőkádban is játszottam :-D
      A kedvencem az Alvós Barbie volt, Ausztriából kaptam :-) Ő az egyetlen, teste összetétele miatt, aki megúszta a vízi kalandokat ;-)

      Nyugi Sophie ;-) 90-ben én négy éves voltam... ;-)

      Törlés
  3. Szio! Van vkinek elado magic babaja?? :)

    VálaszTörlés

Tisztulási folyamatok

 Hogyan lehetne megfogalmazni egy tisztulási folyamatot. Valószínűleg mindenkinek mást jelent. És természetesen másként zajlik. Nálam is így...